Stowarzyszenie Góry Szalonych Możliwości

Stowarzyszenie Góry Szalonych Możliwości działa od 2012 roku, ale jego geneza sięga kilku lat wstecz. Wszystko zaczęło się od wyjazdu grupy młodzieży ze świetlicy wiejskiej „Rudawy” w Janowicach Wielkich wraz z opiekunkami – Krysią Pisarską i Hanią Rogowską w Bieszczady. Poza tygodniową wędrówką po górach, udało nam się dotrzeć 12 sierpnia do Cisnej na ostatni, IX Festiwal Sztuk Różnych „Bieszczadzkie Anioły”. Większość młodych pierwszy raz miała kontakt z „Krainą Łagodności” na żywo i wydarzenie zrobiło na nich spore wrażenie. Ktoś z młodzieży rzucił wtedy hasło: fajnie byłoby u nas zrobić podobną, może mniejszą imprezę … Pomysł zakiełkował i już w kolejnym roku, 19 czerwca 2010 na zamku Bolczów odbył się jednodniowy przegląd „Rudawy Dobrych Myśli”. Rok później zaczęły się już edycje Wędrownego Przegląd Piosenki „Polana”.

Aby rozwinąć umiejętności organizowania dwudniowej imprezy, Krysia Pisarska zaczęła wyjeżdżać z młodzieżą na wolontariat na podobne w klimacie przeglądy i festiwale. Byliśmy kilkakrotnie wolontariuszami na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Turystycznej „Kropka” w Głuchołazach, na Bieszczadzkich Spotkaniach ze Sztuką „Rozsypaniec”, po jednym razie udało nam się pomagać przy organizacji „Giełdy” w Bazie pod Ponurą Małpą w Szklarskiej Porębie oraz „Muzycznej Zohyliny” na Tatrzańskiej Głodówce. Bywaliśmy też jako widzowie na „Yapie”. Każdy rok kończyliśmy na 3-dniowym sylwestrowym wyjeździe do Chatki Górzystów, gdzie odpoczywaliśmy przy gitarach i muzyce.

Przez te kilka lat zdobyliśmy dużo dobrych doświadczeń, poznaliśmy wielu świetnych ludzi. To zaprocentowało organizacją kolejnych przeglądów „Polana”. Dwie pierwsze edycje zorganizowaliśmy pod opieką Fundacji Przystanek Dobrych Myśli, z ogromną pomocą Ali Kozak. Nadszedł jednak czas na podjęcie decyzji o usamodzielnieniu się. 15 grudnia 2012 roku postało Stowarzyszenie Góry Szalonych Możliwości. Poza dwiema dojrzałymi osobami – Krysią i Hanią, tworzyła je młodzież janowicka oraz Jej znajomi. Z taką ekipą przygotowywaliśmy Polany do czwartej edycji.

Niestety w 2014 roku z różnych powodów odeszło z ekipy kilka młodych osób, kilka kolejnych rozpoczęło nowy etap w życiu i miało dużo mniej czasu na działanie w stowarzyszeniu. Organizacja kolejnych imprez stanęła pod znakiem zapytania. Krysia zwróciła się wtedy z propozycją współpracy oraz przystąpienia do naszego stowarzyszenia do ok. 30 osób, które poznaliśmy na „Polanie”, polubiliśmy się, wiedzieliśmy, że podoba Im się nasza impreza. Nikt nie odmówił! Zaczął się nowy etap w działaniach „Gór Szalonych Możliwości”.

Obecna ekipa naszego stowarzyszenia to mieszanka młodości i doświadczenia. Pochodzimy
z różnych regionów, choć przeważają mieszkańcy Dolnego Śląska. W obecnym składzie zorganizowaliśmy trzy „Polany”, a zakończenie pierwszego roku współpracy zaowocowało w 2015 r. nowym pomysłem – cyklem „Szwajcarkowe Granie”, w który przekształciła się nasza wcześniejsza inicjatywa – „Rudawskie Śpiewanki”. Również 3 lata temu zainicjowaliśmy akcję „Zróbmy razem Polanę”, w której zapraszamy miłośników „Krainy Łagodności” do współpracy i różnorodnej pomocy.